RETURER

Ångerrätt

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du utan frågor returnera dina produkter till oss inom 14 dagar.

Så här gör du en retur

  1. Packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt.
  2. Bifoga följesedel och ange vad du vill returnera.
  3. (Om du har valt faktura, kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan.)
  4. Lämna paketet hos ett paketombud.
  5. När din retur har kommit fram till oss återbetalar vi motsvarande belopp / justerar din faktura.
  6. (Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.)
  7. När din retur är behandlad meddelar vi dig via mail.

Returadress

Sassabrassa
Box 1304
581 13 Linköping

Viktigt att tänka på när du gör en retur

Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning samt emballeras väl, gärna i originalemballage om det är i helt skick. (Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong.) För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn, kundnummer och ordernummer – bifoga följesedel i paketet och ange tydligt vad du vill returnera så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur.

Returer ska skickas till vår företagsadress, tänk på att brev inte får ett kollinummer så returer bör skickas som spårbar sändning, t.ex. paket eller rekommenderat brev. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden. Vid retur av paket från utlandet är det viktigt att märka paketet med RETUR för att undvika extra kostnader.

Reklamationer & felleveranser

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, var vänlig kontakta kundservice på shop@sassabrassa.se innan du returnerar produkten. Ange alltid ditt ordernummer i mailet. Bifoga en digital närbild om produkten är skadad samt ytterligare en bild om det finns yttre skador på paketet. Vid eventuell återsändning av reklamerad produkt skickar vi en förbetald returetikett. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten.

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet, detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till shop@sassabrassa.se senast inom 7 kalenderdagar.

Om du har valt faktura som betalsätt, observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell reglering av fakturan sker när ärendet har hanterats.

Återbetalningar

Vi återbetalar dig hela ordervärdet inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort sker återbetalningen till samma konto som kortet är kopplat till.

Om du har fått en faktura och vill returnera hela eller delar av ordern ber vi dig vänligen att kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att den inte går vidare i kravkedjan. Klarna kontaktar du på tel. 08-12012010 eller via mail till info@klarna.com. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur.

Vid alla returer skickas en bekräftelse via mail till dig att returen är behandlad, alternativt avslutad hos Klarna. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in.

Byten

Om du vill byta en vara så måste du lägga en ny order på vår hemsida på den vara du istället önskar och returnera den oönskade varan till oss. Vi skickar då den nya varan till dig omgående och när vi fått in din retur gör vi en återbetalning till ditt konto. Återbetalningar sker enligt ovan.