Försäljningsvillkor

Hos Sassabrassa, en del av IAW AB, 556686-8427, kan du köpa svensktillverkade och –designade produkter av högsta kvalitet. Vi har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Dessa köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.sassabrassa.se, där kunden är bosatt i Sverige. I de fall där kunden är bosatt i en medlemsstat inom EU annan än Sverige är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land. Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-regler.

Produkter och totalkostnad

Samtliga produkter vi säljer kan användas i Sverige. Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Erbjudanden är tydligt angivna med tidsbegräsningar och övriga villkor. Lagerstatus visas alltid på respektive produktsida.
Fraktkostnad tillkommer, beräknad på produktens vikt och volym. Alla fraktpriser är inklusive moms.

Försäljning till minderåriga

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Priser

De priser du finner på vår handelsplats är dagsaktuella priser inkl 25% moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Prisjusteringar kan ske när som helst utan föravisering.

Rabattkod

Eventuell rabattkod anges i kassan under ”Ange rabattkod”. Rabattkoder kan ej kombineras med varandra om inte detta tydligt har angetts i villkoren för den specifika rabattkoden. Ansvaret för att ange korrekt rabattkod ligger hos kunden och prisjusteringar pga. felaktig rabattkod kan ej genomföras i efterhand. Fler än en rabattkod kan ej användas på ett köp i kassan.

Ångerrätt

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Vi förbehåller oss rätten att vid retur av vara göra ett värdeminskningsavdrag om varans status har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset.
Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du utan frågor returnera dina produkter till oss inom14 dagar efter att du har mottagit dem. Återbetalning sker sedan snarast, inom högst 14 dagar efter att vi har fått produkterna till oss. Återbetalning sker med samma betalsätt som ursprungligen använts. Vid returen bör produkterna packas ordentligt i oskadad originalförpackning samt originalemballage. Originalförpackningen bör inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas.
Vid eventuellt utnyttjande av returrätt betalar du fraktkostnaden. Fraktkostnaden kan variera beroende på vikt/volym och vilken aktör du skickar försändelsen med. Retur skickas till vår företagsadress och adressen finner du längst ner på hemsidan.
Tänk på att du ansvarar för att varorna kommer fram hela till oss. Packa därför gärna varorna noggrant så att de inte skadas och gärna med en spårbar försändelse, t.ex. paket eller rekommenderat brev.

Garantier

Naturligtvis har du de sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige.

Betalning

Sassabrassa erbjuder säkra betalningsalternativ genom Klarna.

Leveranssätt

Vid leverans av varor inom Sverige använder vi oss Posten och DHL. Dina varor levereras till ditt närmsta postkontor eller paketombud.

Vid leveranser utanför Sverige sker leverans i allmänhet med DHL direkt till mottagarens adress. Vi levererar endast undantagsvis produkter utanför Sverige. Kontakta shop@sassabrassa.se om du önskar mer information om detta.

Leveranstid

Beräknad leveranstid inom Sverige är normalt 5-7 arbetsdagar med Posten eller DHL. Gäller varor som finns i lager för omgående leverans. I undantagsfall förekommer det att vår transportör inte har daglig utkörning av paket till vissa paketombud, då kan leveranstiden förlängas något. Detta gäller främst paketombud i mindre befolkade områden.

Vid köp av flera varor med olika leveranstider, skickas allting tillsammans vid det senast planerade leveransdatumet. I vissa fall delas leveransen upp och eventuella merkostnader för detta betalas av Sassabrassa.

Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta.

Det kan även finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi meddelar dig då detta genom e-post så fort som möjligt.

Transportansvar, skador på försändelser

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Sassabrassa på väg till kund är Sassabrassa ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur.

Om du vid mottagandet av ditt paket hos ombudet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad skall detta reklameras omgående till paketombudet. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till shop@sassabrassa.se senast inom 7 dagar.

Outlösta paket

För paket som inte löses ut förbehåller sig Sassabrassa rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 350 kr inklusive moms. Vid tungt gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Av kreditskäl är det viktigt att lösa ut paketet och betala denna inom 14 dagar för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.

Reklamation

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta kundservice på e-post shop@sassabrassa.se För att kunna hantera produktreklamationer på ett effektivt sätt måste alltid digitala bilder på skadan bifogas. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara betalar Sassabrassa frakten. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten.

Om du har valt faktura som betalsätt, observera att den skall betalas även om varan reklameras. Ev. reglering av fakturan sker när ärendet har hanterats.

Tvistelösning

Vid en eventuell tvist kommer Sassabrassa att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Force Majeure

Sassabrassaär befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Köpvillkor företag

Enligt separat prislista och beställningsinformation. Kontakta order@sassabrassa.se för mer information.